What Marketers Need To Know About First-, Second-, And Third-party Data

You can start new topic to this forum.
Post Reply
jakaria25
Posts: 1
Joined: Sun Jan 23, 2022 6:49 am

What Marketers Need To Know About First-, Second-, And Third-party Data

Post by jakaria25 »

Volgens The Economist is 's werelds meest waardevolle hulpbron niet langer olie, maar data. In de hyperverbonden wereld van vandaag kunnen merken consumentengegevens verzamelen vanaf elk contactpunt. Ze kunnen ook gegevens kopen bij een breed scala aan externe makelaars. Marketeers gebruiken deze informatie op hun beurt om zeer gerichte advertenties aan consumenten te leveren die waarschijnlijk meer conversies genereren. Benut uw organisatie haar volledige datapotentieel? Beschik jij over de juiste combinatie van data om je marketingdoelen te behalen? Hieronder bespreken we de verschillen tussen first-, second- en third-party data, onderzoeken we de voor- en nadelen van elk en bespreken we hoe de juiste mix van data uw organisatie kan helpen haar doelen te bereiken. First party data Wat zijn first party data? First-party data zijn data die uw organisatie heeft verzameld van uw doelgroep. Dit kunnen gegevens zijn van CRM's, websitebezoekers, volgers van sociale media, e-mailabonnees, enquêtes, transactiegegevens en telefoongesprekken. First party data Wat zijn de voordelen van first party data? Aangezien first party data uw eigen ruwe data zijn, kunt u kiezen hoe deze worden verzameld, opgeslagen, beheerd en beveiligd. Door deze parameters te controleren, kunt u de nauwkeurigheid en integriteit ervan garanderen. Bovendien geven first-party data u een concurrentievoordeel, aangezien uw bedrijf er exclusief eigenaar van blijft. Ten slotte is het relevanter dan gegevens van derden omdat het gegevens levert over uw prospects en bestaande klanten. Wat zijn de nadelen van first-party data?

Het enige nadeel van first party data is dat het een beperkte reikwijdte kan hebben. Met first-party data kunt u uw bestaande prospects en klanten opnieuw targeten met advertenties, maar ze bieden geen inzicht in nieuwe doelgroepen die niet online, persoonlijk of telefonisch met u hebben gecommuniceerd. Gegevens van tweede partijen Wat zijn gegevens van tweede partijen? Second-party data zijn first-party data van een ander bedrijf dat te koop staat. De verkoper verzamelt deze gegevens rechtstreeks van zijn publiek en verkoopt deze aan uw organisatie, zonder tussenpersoon. Par exemple, un concessionnaire local de Koop e-maildatabase en bouw e-maillijst snel op pièces autos pourrait contacter un concessionnaire auto à proximité dont le public cible se chevauche considérablement. De concessiehouder voor auto's kan worden besteld voor de verkoop van auto's op de concessies van auto's met een prijs convenu. gegevens van tweede partijen Wat zijn de voordelen van de tweede partij? Les données de second partie peuvent vous aider à obtenir plus d'informations sur vos prospects et clients existants, vous permettant de voormalige des profils plus complets pour le ciblage. De plus, les données de tweede party vous donnent un aperçu des audiences en dehors de la vôtre. Cela vous donne une opportunité précieuse d'étendre votre portée marketing en de cibler de nieuwe consommateurs. Het is duidelijk dat er geen sprake is van een gedeelde verantwoordelijkheid voor een huwelijk en niet voor een hofhouding van données, voor een concurrentieel concurrentievermogen van zeldzame organisaties. Quels sont les inconvénients des données de tweede partij ?

Les entreprises utilisant des données de second party peuvent être confrontées à des problèmes de migratie of d'intégration. Chaque entreprise est unique dans la façon don't elle collecte, stocke et gère ses données, en il peut être difficile de combiner les données d'une organisation externe avec des normes différentes des vôtres. La disponibilité des données de tweede partie peut également être limitée. Alle organisaties die beschikken over een eerlijk vertrouwelijkheidsbeginsel, hebben een eigen identiteit, en een particulier in een suite van scandale Cambridge Analytica en een nieuwe lichtbron voor vertrouwelijke informatie op internet die betrekking hebben op de RGPD en de California Consumer Privacy Act. Données tierces Qu'est-ce que les données tierces ? Les données de tiers sont achetées auprès d'un courtier extérieur qui n'a pas joué de rôle dans la collecte des données. Les courtiers de données tiers agrègent souvent des ensembles de données tot grande échelle provenant de diverse sites Web pour créer des profils de consommateurs complets. Acxiom, Experian en Quantium sont parmi les courtiers de données tiers les plus importants en les plus couramment utilisés. gegevens van derden Wat zijn de voordelen van de données tierces ? Les données de tiers sont facilement disponibles et fournissent un éventail d'informations qui ne peutêtre égalé par aucune organisation individualelle. Les données de tiers peuvent vous aider à vous appuyer sur les profils de vos prospects and clients existants en à obtenir des informations sur de nieuwe publics en dehors du vôtre. Les données sont souvent déjà distillées en segments d'audience, eliminant ainsi le besoin de les trier et de les analyser. Quels sont les inconvénients des données tierces ? Il n'y a aucune transparence sur la manière don't les données de tiers on été collectées. Cela peut entraîner plusieurs problèmes, notamment :Certaines p
Post Reply